Passa al contingut principal

TALLER EDUCACIÓ EMOCIONAL I DEL BENESTAR AMB ESTRATÈGIES CREATIVES MITJANÇANT LA MEDIACIÓ ARTÍSTICA A L'ESCOLA LLUIS VIÑAS DE MÓRA D'EBRE

 Aquest taller l'he impartit durant 6 sessions d'una hora i mitja a l'Escola Lluis Viñas de Móra d'Ebre adreçat a l'alumnat del cicle superior de primària. 

Es fonamenta en la Mediació Artística, la qual tracta de potenciar diverses disciplines artístiques i creatives com estratègia d’intervenció social, educativa i transformadora. 


L’objectiu principal no es que els/les alumnes que participen al taller aprenguin tècniques artístiques, sinó que a través d’aquestes i explorant diferents llenguatges puguin accedir a estats interiors emocionals. 


La funció aquí del professional Educador/a Social en aquest cas es la d’acompanyar aquests processos i facilitar l’escenari perquè les persones puguin gaudir  del moment present i no dels resultats, ja que els resultats son la suma d’aquesta connexió que ni s’interpreta ni es jutja, només dóna pas a un procés de llibertat a la descoberta interior.


El fet de fer-ho en comunitat en aquest cas amb els/les membres de l’aula, es fomenta la Co-Creació, a més que compartir els processos creatius pot ajudar a  reforçar  vincles i apropar el respecte i l’escolta activa entre els/les company/es.


A partir de dinàmiques d'Educació Social, de diverses disciplines artístiques i de la meva formació com a Terapeuta de Desbloqueig Integral SAAMA 3.0, he creat una fusió amb eines molt potents per poder establir aquest diàleg intern tan necessesari avui en dia.


Molt agraïda a l'equip directiu del centre per confiar sempre en els meus projectes i deixar-me l'espai com si fos el meu propi.













Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FORMACIÓ BENESTAR EMOCIONAL A TRAVÉS DE LA MEDIACIÓ ARTÍSTICA ADREÇADA A PROFESSIONALS DE SALUT TERRES DE L'EBRE

 Aquesta formació promoguda pel Departament de Gestió del Coneixement de l'Hospital Comarcal de Móra d'Ebre ha tingut com objectiu principal potenciar diverses disciplines artístiques i creatives com estratègies d'intervenció social, educativa i transformadora on s'ha treballat el Benestar Emocional de les persones.  La formació ha tingut una temporització de 9 hores repartides en tres sessions,  on els professionals s'han traslladat al nostre Espai Artístic Di-Art.  L'Art és un instrument transformador i millora la vida de les persones i en aquesta formació s'han fusionat les Arts Plàstiques amb dinàmiques d'Educació Social.  Apropar aquestes eines com agents catalitzadors en l'àmbit de la salut està a l'ordre del dia i s'aconsella en molts centres de salut aquestes dinàmiques com a Prescripció Artística.  Es important afegir que les dinàmiques es basen en l'acompanyament de processos de trasnformació i que aquesta formació no es tracten...

Monogràfic d'Iniciació al Macramé 1º i 2º edició

 El dissabte 16 de novembre de 2024 es va crear la primera edició del monogràfic Iniciació al Macramé, La tècnica del Macramé es tracta de realitzar diversos nussos amb corda per formar un entramat normalment decoratiu.  Aquesta tècnica la vaig aprendre de manera autodidacta fa gairebé 40 anys. En aquesta època hi havia una forta tendència en la decoració d'objectes de Macramé i realment durant uns 5 anys va ser una font d'ingressos. ja que els clients, demanaven encàrrecs personalitzats tant de cortines, llums o per posar test amb plantes.  Ara, després de tants anys, torna aquesta tendència dels objectes artesanals i únics. Per aquest motiu, he ofert als meus clients aquests Monogràfics, per ensenyar els nussos bàsics per formar una obra artesanal.  Aquests Monogràfics s'han realitzat en tres hores i mitja, això sí, previament, vaig tallar les cordes i muntar-les  a la superfície a teixir, per tal de que les persones participants poguessin arrancar a teixir de...

Nou Projecte: Espai de Mediació Artística i Creativa DI-ART

  Què es la Mediació Artística?  La Mediació Artística actúa com la pertinença de l’aposta de l’art com estratègia d’intervenció social, educativa i transformadora.  Els tallers d’art es transformen en espais on es poden experimentar maneres de veure’s a un mateix, de fer i sobre tot de relacionar-se des de paradigmes diferents als que es fan evidents a la nostra vida quotidiana. Aquests espais, constitueixen espais potencials segurs, en els quals la creació artística promou l’empoderament, desenvolupant la presa de consciència i el fer-se càrrec del seu procés de creixement, on es desencadenen processos de resiliència. Permet prendre atenció al que realment som i el que som capaços de fer i no al que es suposa que som o deuriem ser. Al treballar els propis límits, prejudicis i estigmes es descobreix que aquests son construccions socials que funcionen com a màscares de les persones envers a si mateixes i d’elles envers el món que els envolta i al treballar la c...