Passa al contingut principal

EL MEU TFG ÀREA DEPENDÈNCIA I AUTONOMIA. UOC " EXTERIORITZAR L'UNIVERS INTERIOR: UNA MIRADA DES DE L'ART"





" AUTORETRAT" Obra de Sofia, participant del projecte. 



Fa just un any que vaig finalitzar el meu Treball Final de Grau d'Educació Social a la UOC, realment una experiència gratificant, ja que vaig tenir la gran sort de que em tutoritzés Silvia, gran persona i professional. 
Silvia és d'aquelles persones que t'espenyen a estreure el millor de tu... és dolça però a la vegada exigent i  té una part tan humana i tan implicada en el que fa, que finalment es converteix en un referent perfecte per aconseguir arribar als objectius. Posseeix  una gran força interior i prou coneixements per traslladar aquesta saviesa i motivar als seus alumnes d'una manera magnífica. 

En quant a la meva pregunta inicial de recerca,  la vaig tenir que anar mastegant i reflexionant  durant unes setmanes, però sort a les seves indicacions, finalment va sorgir... ja que en un primer moment encara que la idea del projecte la tenia molt clara, no sabia ben be el camí correcte per canalitzar la informació. 

El meu TFG  és un Treball de Projecte de Camp Artístic, es a dir, combina una investigació etnogràfica realitzant un Treball de Camp  mitjançant la Mediació Artística en el Centre Ocupacional Jeroni de Moragas de Móra d'Ebre. 

El viatge va ser  molt enriquidor però a la vegada  molt dur.. em vaig possar un llistó una mica alt i vaig necessitar moltes hores de feina per assolir els meus objectius. 

No puc compartir el meu TFG, però si que puc compartir les paraules de la meva última pàgina i que dedico als participants del projecte. 


Cada sessió ha estat un aprenentatge no només per ells, sinó per mi, hem trobat paraules...paraules sinceres;   
silencis... silencis que cridaven molt alt;   

sons... els que ressonaven de les seves veus;   

diàlegs complexes...però entranyables;  

símbols...símbols fins i tot metafísics;   

companyerisme;  cohesió; afinitat; vincle;  
 
mirades perdudes...però trobades;   

humanitat infinita...quan ens emocionàvem amb llàgrimes d’alegria i tendresa...  

nostàlgia en l’últim dia...però esperança en tornar-nos a trobar... 

 abraçades i agraïment... humils aprenentatges que poden omplir cartografies i que poden
 convertir-se en cartografies d’amor,

 perquè  per sobre de tot hem viscut molt d’amor i només per aquest fet, aquest treball ja ha valgut la pena.  










 




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nou Projecte: Espai de Mediació Artística i Creativa DI-ART

  Què es la Mediació Artística?  La Mediació Artística actúa com la pertinença de l’aposta de l’art com estratègia d’intervenció social, educativa i transformadora.  Els tallers d’art es transformen en espais on es poden experimentar maneres de veure’s a un mateix, de fer i sobre tot de relacionar-se des de paradigmes diferents als que es fan evidents a la nostra vida quotidiana. Aquests espais, constitueixen espais potencials segurs, en els quals la creació artística promou l’empoderament, desenvolupant la presa de consciència i el fer-se càrrec del seu procés de creixement, on es desencadenen processos de resiliència. Permet prendre atenció al que realment som i el que som capaços de fer i no al que es suposa que som o deuriem ser. Al treballar els propis límits, prejudicis i estigmes es descobreix que aquests son construccions socials que funcionen com a màscares de les persones envers a si mateixes i d’elles envers el món que els envolta i al treballar la creativitat es

EL MEU GERMÀ, EL MEU MESTRE DE VIDA

El vincle amb l'art m'ha acompanyat al llarg del meu trajecte vital i les experiències creatives que he anat desenvolupat durant aquest temps han estat cabdals per construir ponts d'acceptació i superació envers els reptes que personalment m'anava imposant i que gràcies a l'expressió artística i creadora m'ha ajudat  a reforçar el meu símbol identitari.  Aquest llenguatge artístic fa un temps que ho vaig practicant amb el meu germà Juan Ma amb Síndrome de Down, unes pràctiques que mostren l'impacte positiu que genera l'expressió artística i que van ser la inspiració per desenvolupar el meu Treball Final de Grau, encara que només és el començament de totes les experiències i aprenentatges que apareixeran en un futur imminent.  I sí, el meu germà es converteix en el meu mestre de vida perquè  m'ha ensenyat a construir-me com la persona que ell necessita. En aquest moment  s'estableix una interdependència, una paraula que a moltes persones els hi  r