Passa al contingut principal

STOP MOTION "MISSIÓ: SALVEM LA TERRA" AMB ALUMNES DE 6e DE L'ESCOLA LLUIS VIÑAS DE MÓRA D'EBRE

 Aquest projecte es va començar el curs passat abans de la pandèmia amb objectius concrets i clars i que de sobte vam tenir que aturar a causa del confinament, el qual ens va fer que la quietud, l'aïllament  i la transformació social formés part de les nostres vides. Malgrat tot,  aquest any  hem volgut continuar per tancar un cicle no només escolar, sinó vital, ja que  el grup classe amb el qual ho vam iniciar, enguany s'acomiada de l'escola per començar una nova etapa d' ESO. 

Quan es va començar aquest projecte, no exercia d'Educadora Social i encara no tenia la titulació oficial. De moment a l'escola Lluis Viñas sóc Monitora NEE (vetlladora), però si en el camí escolar et trobes persones docents fantàstiques, empàtiques i amb uns grans valors humans  com ho és Neus Marches, a més de les persones precioses que formen l'equip directiu del centre, és indiferent la categoria professional que tinguis, totes  aprofiten les teves capacitats per fer-te més gran, més vàlid i més important. 

Finalment, després de tenir alguns problemes tècnics, hem pogut finalitzar aquest curt d'animació que encara que es detectin alguns errors amb el so o les imatges, perquè tampoc som molt expertes en el tema, el missatge i l'objectiu de la seva realització son els que fan d'aquest treball un projecte bonic i captivador. 

Finalment hem decidit de presentar-lo al concurs del  Premi Federico Mayor Zaragoza que organitza els Amics/gues de la Unesco de Tortosa, adaptant tot el context a les bases del concurs, tot i que no hem tingut sort i no ens han premiat el nostre projecte, nosaltres sabem que hem guanyat igualment i estem molt satisfets del resultat. 

El missatge que hem volgut expressar en aquesta presentació: 


L’objectiu principal d’aquest projecte està basat en el treball cooperatiu a l’aula, que respon a una concepció d’una educació flexible i participativa la qual, és el nucli de les societats democràtiques basades en les interaccions socials on cadascú aporta el millor de sí mateix i dels seus coneixements multidisciplinaris perquè els resultats siguin molt enriquidors, on cada veu , cada idea i cada decisió és important.

El nostre projecte, reflecteix aquesta sensibilitat envers la seva creació, disseny i implementació i creiem que la il·lusió i el compromís que van mostrar els/les alumnes en la seva realització, és una aportació molt valuosa al respecte dels valors motivacionals que han d’impulsar a una societat de futur com són els/les nostres joves.

Hem volgut continuar amb el projecte que vam iniciar abans de la pandèmia on els problemes relacionats amb el desenvolupament sostenible era i és un tema que ha continuat formant part de la nostra existència humana. La nostra responsabilitat des dels centres educatius és la de continuar conscienciant als joves sobre aquests temes per traspassar la informació necessària que necessiten per començar a treballar per un futur millor.

Evidentment els efectes col·laterals de la pandèmia ens ha condicionat a transformar uns hàbits de convivència que hem respectat de la millor manera possible  per tal d’acabar el projecte que vam iniciar el curs passat.

Estem molt contents i satisfets de poder compartir el nostre projecte amb tothom amb una última reflexió:

Un viatge de mil milles ha de començar amb un primer pas.

Lao Tsé.




Salvem la Terra Escola Lluís Viñas de Móra d'Ebre - YouTube





 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nou Projecte: Espai de Mediació Artística i Creativa DI-ART

  Què es la Mediació Artística?  La Mediació Artística actúa com la pertinença de l’aposta de l’art com estratègia d’intervenció social, educativa i transformadora.  Els tallers d’art es transformen en espais on es poden experimentar maneres de veure’s a un mateix, de fer i sobre tot de relacionar-se des de paradigmes diferents als que es fan evidents a la nostra vida quotidiana. Aquests espais, constitueixen espais potencials segurs, en els quals la creació artística promou l’empoderament, desenvolupant la presa de consciència i el fer-se càrrec del seu procés de creixement, on es desencadenen processos de resiliència. Permet prendre atenció al que realment som i el que som capaços de fer i no al que es suposa que som o deuriem ser. Al treballar els propis límits, prejudicis i estigmes es descobreix que aquests son construccions socials que funcionen com a màscares de les persones envers a si mateixes i d’elles envers el món que els envolta i al treballar la creativitat es

EL MEU TFG ÀREA DEPENDÈNCIA I AUTONOMIA. UOC " EXTERIORITZAR L'UNIVERS INTERIOR: UNA MIRADA DES DE L'ART"

" AUTORETRAT" Obra de Sofia, participant del projecte.  Fa just un any que vaig finalitzar el meu Treball Final de Grau d'Educació Social a la UOC, realment una experiència gratificant, ja que vaig tenir la gran sort de que em tutoritzés Silvia, gran persona i professional.  Silvia és d'aquelles persones que t'espenyen a estreure el millor de tu... és dolça però a la vegada exigent i  té una part tan humana i tan implicada en el que fa, que finalment es converteix en un referent perfecte per aconseguir arribar als objectius. Posseeix  una gran força interior i prou coneixements per traslladar aquesta saviesa i motivar als seus alumnes d'una manera magnífica.  En quant a la meva pregunta inicial de recerca,  la vaig tenir que anar mastegant i reflexionant  durant unes setmanes, però sort a les seves indicacions, finalment va sorgir... ja que en un primer moment encara que la idea del projecte la tenia molt clara, no sabia ben be el camí correcte per canalitzar

EL MEU GERMÀ, EL MEU MESTRE DE VIDA

El vincle amb l'art m'ha acompanyat al llarg del meu trajecte vital i les experiències creatives que he anat desenvolupat durant aquest temps han estat cabdals per construir ponts d'acceptació i superació envers els reptes que personalment m'anava imposant i que gràcies a l'expressió artística i creadora m'ha ajudat  a reforçar el meu símbol identitari.  Aquest llenguatge artístic fa un temps que ho vaig practicant amb el meu germà Juan Ma amb Síndrome de Down, unes pràctiques que mostren l'impacte positiu que genera l'expressió artística i que van ser la inspiració per desenvolupar el meu Treball Final de Grau, encara que només és el començament de totes les experiències i aprenentatges que apareixeran en un futur imminent.  I sí, el meu germà es converteix en el meu mestre de vida perquè  m'ha ensenyat a construir-me com la persona que ell necessita. En aquest moment  s'estableix una interdependència, una paraula que a moltes persones els hi  r