Passa al contingut principal

TALLER CREATIU D'ESTIU. ESCOLA LLUIS VIÑAS DE MÓRA D'EBRE. PLA DE MILLORA D'OPORTUNITATS EDUCATIVES

 Aquest mes de juliol l'equip directiu de l'Escola Lluis Viñas de Móra d'Ebre, em va proposar la direcció i implementació d'un casalet adreçat a alumnes del centre Lluis Viñas. 

Aquesta activitat de lleure, es troba dins del Pla de Millora d'Oportunitats Educatives, programa finançat pel Ministerio de Educación y Formación Professional i del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

L'activitat s'ha portat a terme, des del dia 5 fins el dia 30 de juliol amb la franja horària de: 9:00 a 13:00h de dilluns a divendres. 

S'han fet dos grups d'alumnes: 10 infants entre 1r i 3r de primària i 10 infants entre 4rt i 6è de primària. Cada grup tenia un horari diferent, per no barrejar els grups. 

L'objectiu del taller, ha estat la d'oferir als alumnes diverses activitats en relació al oci i el lleure a través de diverses tècniques artístiques i creatives per tal de fomentar la seva capacitat de creació i de relacionar-se socialment. 

A més s'han tingut en compte altres aspectes com:

  •       Reforçar l’acompanyament, la motivació i el suport individual a l’alumnat amb situació socioeconòmica desfavorida.
  • *      Millorar la cohesió social i  la igualtat de drets.
  • *      Fomentar la participació activa i la coresponsabilitat de les famílies en àmbits d’oci i lliure pels infants.
  • *      Promoure els valors de la diversitat, el respecte i la solidaritat entre les persones.
  • *      Desenvolupar activitats i projectes que contribueixen a millorar la qualitat de vida dels infants. 




He d'agraïr a l'equip directiu de l'escola Lluis Viñas, en especial a Elisenda, Meritxell i Silvia, la seva confiança en mi per desenvolupar el projecte de lleure artístic i educatiu. 


 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL MEU GERMÀ, EL MEU MESTRE DE VIDA

El vincle amb l'art m'ha acompanyat al llarg del meu trajecte vital i les experiències creatives que he anat desenvolupat durant aquest temps han estat cabdals per construir ponts d'acceptació i superació envers els reptes que personalment m'anava imposant i que gràcies a l'expressió artística i creadora m'ha ajudat  a reforçar el meu símbol identitari.  Aquest llenguatge artístic fa un temps que ho vaig practicant amb el meu germà Juan Ma amb Síndrome de Down, unes pràctiques que mostren l'impacte positiu que genera l'expressió artística i que van ser la inspiració per desenvolupar el meu Treball Final de Grau, encara que només és el començament de totes les experiències i aprenentatges que apareixeran en un futur imminent.  I sí, el meu germà es converteix en el meu mestre de vida perquè  m'ha ensenyat a construir-me com la persona que ell necessita. En aquest moment  s'estableix una interdependència, una paraula que a moltes persones els hi  r

PROJECTE DISSENY ETIQUETES DEL VI SOLIDARI "SENSE LÍMITS" A CÀRREC DE PERSONES DEL CENTRE OCUPACIONAL JERONI DE MORAGAS DE MÓRA D'EBRE

  El punt de partida d’aquest projecte, va ser la decisió de realitzar el   meu TFG d’Educació Social,   elaborant un treball de camp etnogràfic artístic a persones del Centre ocupacional Jeroni de Moragas. En aquell moment es van apuntar 12   persones i a partir de mesos d'investigació relacionades totes amb l'expressió artística,  especialment visual i plàstica,  va sorgir l’oportunitat d'exterioritzar la seva realitat íntima a través de processos creatius d’experimentació i desenvolupament de   les seves capacitats i potencialitats,  on l'autoconeixement, singularitat, autodeterminació i dimensionalitat humana queden reflectides en cadascuna de les obres de manera fluida i canalitzadora.    Gairebé al final de la investigació, els vaig demanar que es centressin en la festa del vi solidari o en la paraula sense límits i a partir d’aquí,   van desenvolupar uns dissenys   amb una gran riquesa artística. I perquè son d’una gran riquesa artística?   Perquè s’expressen d&#

PRESENTACIÓ DE L'EXPOSICIÓ "SENSE LÍMITS" AL SOTA DE COPES DE MÓRA D'EBRE

  Presentació de l'Exposició Solidària "Sense Límits" dia 22 d'agost al Sota de Copes. Poema musicat per l'eterna musa creadora Laura Garí. El missatge amb la música de Laura s'enriqueix de manera sublim. Mil gràcies bonica!! Gràcies als artistes participants i a les persones que ens van acompanyar a l'acte. També a Agrícola de Corbera d'Ebre per acompanyar-nos i presentar el Vi "Sense Límits", vinculat al projecte. L'Exposició ha estat disponible durant els dies de Festa Major i s'han venut 6 obres. SENSE LÍMITS No hi ha límits, Quan ens donen espai per crear oportunitats de créixer, De créixer com essers humans, I poder sentir des de dins, Des del mes profund dels sentiments, Els nostres anhels, El nostre esperit... No hi ha límits per obrir les portes A l’estimació, Al respecte, Als valors, Llavors entrem a un món meravellós, On gaudim de la presència de l’altre, I que ens convida a compartir camins, camins interconnectats que